28 Nov 2013

First Giveaway by Aidil dan Waniee


KLIK BANNER UNTUK JOIN !!

Disponsor oleh :

Wanie | Aidil | Dedeq De Wishes | Hananabyllah | IAmIzzati | Aisya Fatima | Mawar Berduri | Aina Zairulnizam | Diamond Friends | Djdanchef | Yan Saflina | Ikha Mohd MVP'S | Nur Izzati

Senarai hadiah :

Barangan pos ~
Voucher Untitled K-Shop (2 pemenang)
Buku ilmiah (1 pemenang)
Notebook (2 pemenang)
Tudung bawal (3 pemenang)
Tudung pashmina (1 pemenang)
Casing phone (1 pemenang)
Keychain (2 pemenang)
Penanda buku (2 pemenang)
Ribbon clip (2 pemenang)
Penanda buku (5 pemenang)
Buku 'Amalan 24 Jam Dalam Kehidupan Rasulullah' (1 pemenang)

Topup ~
RM5 (2 pemenang)

Barangan blog ~
Review dan bloglist (1 pemenang)
Header (5pemenang)
Review (2 pemenang)
Vector (2 pemenang)
Header (3 pemenang)
37 PEMENANG DICARI !!
MEH JOIN :)

27 Nov 2013

Majlis Perasmian Taman Desa Asnaf Batu Bertangkup

Taman Desa Asnaf Batu Bertangkup

Sebelum Majlis Bermula
Assalamualaikum, sekitar pukul 9.00 pagi tadi zumal bersama pegawai-pegawai JKM menghadiri Majlis Perasmian Taman Desa Asnaf Batu Bertangkup, Perlis. Majlis ini disempurnakan perasmiannya oleh Tuanku Raja Perlis bersama Sultan Selangor. Mengikut ucapan Pengerusi Lembaga Zakat Selangor (LZS), pihaknya telah menyumbang RM10 juta kepada negeri Perlis, Kedah dan Kelantan bagi membantu asnaf di ketiga-tiga negeri tersebut. Hasil sumbangan itulah diwujudkan Taman Desa Asnaf ini. Taman Desa Asnaf ini menyediakan rumah berkembar 1 tingkat yang mempunyai 3 bilik untuk kediaman 35 keluarga asnaf Negeri Perlis. Mereka juga disediakan pekerjaan dalam bidang agro pelancongan, di mana taman ini dilengkapi kolam ternakan ikan serta kilang. Istimewanya kat Taman Desa Asnaf ini, nama lorong-lorong diambil berdasarkan nama tempat/daerah/bandar di Selangor iaitu Klang, Shah Alam, Puncak Alam, Jugra dan Petaling Jaya. Alhamdulillah moga dengan wujudnya Taman Desa Asnaf ini dapat mengubah taraf hidup para asnaf yang terlibat.

# majlis ni terlalu formal dan ada etika yang perlu diikut jadi tak banyak gambar dapat diambil untuk zumal kongsikan bersama


26 Nov 2013

Sekadar Renungan Bersama

sumber: facebook
Assalamualaikum...

Sekadar Renungan Bersama

23th Birthday Giveaway by MisEyz Blurz

http://miseyz.blogspot.com/2013/11/23th-birthday-giveaway-by-miseyz-blurz.html
Bismillahirahmanirahim...
Dengan rasminya zumal sertai GA nie
Hadiah2 sangat2 awesome
Kepada yang minat sila klik banner yer...
Thank you

25 Nov 2013

Terima Kasih Untuk Semua

Assalamualaikum...

Bismillahirahmanirahim,
 pertama sekali zumal ingin ucapkan 
ribuan terima kasih kepada semua rakan blogger zumal
kerana telah support blog Dunia Zumal ini...
Alhamdulillah kini semakin ramai yang singgah kat blog ini
disamping itu zumal dapat juga menjana side income
Nak harapkan keje je memang tak cukup
Minggu lepas je pageview blog ini dah cecah 10k
Terima kasih semua...

Sebagai tanda terima kasih zumal sharekan dala
bentuk giveaway untuk semua yang sertai 
segmen contest dan giveawayang zumal anjurkan. 

Bagi yang belum dapat gift tu silalah cuba lagi
di segmen2 yang akan dianjurkan secara berterusan
Gift ini kekadang besar, kekadang kecil mengikut income zumal
pada masa itu...

Apa pun, teruskan support 
Dunia Zumal
Terima Kasih Semua

stat untuk 25 November 2013





33 Days Lucky Draw Birthday Giveaway by AtienStory


33 Days Lucky Draw Birthday GiveAway By AtienStory

Bismillahirahmanirahim
Dengan rasminya zumal sertai GA Atien

Happy Birthday
Moga panjang umur dan murah rezeki kepada Atien, ibu dan ayah Atien juga

Klik banner untuk join :) 

20 Nov 2013

Bola Oh Bola

Assalamualaikum semua
Nampaknya terlepas lagi peluang Harimau Malaya untuk beraksi di Australia untuk Piala Asia 2015 nanti
setelah kekalahan 0-1 dengan Qatar semalam
Tapi Dato K. Rajagobal masih mengharap untuk keajaiban
Pasukan perlu memberi persembahan terbaik menentang Yaman pada Mac tahun 2014
Di manakah silapnya? FAM, pemain atau jurulatih penyebabnya.
Peminat bola sepak terus hampa
Adakah perlu rombakan yang menyeluruh dari semua aspek?
Pihak berkaitan perlu duduk semeja selesaikannya moga masa depan bola sepak Malaysia lebih cerah.
#zumal harapkan yang terbaik untuk Harimau Malaya.

15 Nov 2013

Playboy Itu Suami Aku

Slot Akasia TV3 kini memaparkan drama adaptasi daripada novel Playboy Itu Suami Aku yang mengisahkan Afina yang ditakdirkan menghidap amnesia selepas satu kemalangan, dan sedar saja, dia dapat tahu dia telah berkahwin dan suaminya bukan orang sebarangan melainkan lelaki yang terkenal sebagai playboy tersohor dengan gelaran King, iaitu Adrian. Kalau boleh Afina memang sama sekali takkan terima kenyataan itu, apatah lagi perbezaan sangat ketara antara mereka. Walaupun masih tidak ingat apa-apa, Afina akur untuk tinggal bersama suaminya walaupun mereka tidur dalam bilik yang berlainan. Yalah, Adrian pun bukannya rela dengan perkahwinan itu. Rupa-rupanya ada kisah disebalik perkahwinan mereka.

Afina yang mula mengubah penampilan, membuatkan Adrian mula melihatnya sebagai seorang yang berbeza. Tanpa sedar Adrian mula jatuh hati dengan isteri sendiri. Tapi, kehadiran adik kembar Afina, Fisya yang penuh muslihat benar-benar menguji hubungan mereka. Apatah lagi sedari dulu Fisya memang tidak pernah berbaik dengan Afina. Dan mampukah Afina dan Adrian mempertahankan hubungan mereka yang baru mekar?

Sebenarnya ada sebab Adrian menjadi Playboy. Dan ada sebab juga mengapa Afina sanggup terima lelaki playboy ini menjadi suaminya walaupun tiada perasaan cinta antara mereka pada mulanya. Mari dapatkan novel terbaik, satu lagi hasil tulisan dari Suri Ryana, yang sedang ditayangkan dalam drama di tv3.



"Aku sudah tidak percayakan cinta. Sehinggakan aku membenci wanita.
Lalu, aku terus patahkan hati seorang demi seorang. 
Aku puas begitu. Sehinggalah aku sedar yang 
aku sudah jatuh cinta untuk kali kedua.." King Adrian 
# Sinopsis ini diambil dari blog Lulu Caldina

35 Tahun Menipu

Shah Alam: “Saya sudah menetap di negara ini sejak 35 tahun lalu dengan hanya menggunakan kad pengenalan rakan yang diimbas,” kata seorang pengawal keselamatan dikenali sebagai Subramaniam, 59, yang ditahan dalam Op Kutip dijalankan Jabatan Imigresen Selangor di sekitar Klang dan Shah Alam, semalam.

Lelaki warga emas terbabit ditahan ketika bertugas di sebuah kondominium di Taman Bayu Perdana, dekat Klang, mendakwa berasal dari Singapura dan berkahwin dengan warga tempatan hingga mendapat dua anak serta empat cucu di negara ini.

“Saya baru bekerja di syarikat keselamatan berkenaan dan ketika memohon pekerjaan, mereka langsung tidak meminta sebarang dokumen pengenalan daripada saya.

“Sepanjang berada di negara ini, saya hanya bersedia dengan kad pengenalan yang diimbas milik rakan kalau-kalau ada pemeriksaan pihak berkuasa,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Jabatan Imigresen Selangor di sini, semalam.Baca selanjutnya disini

14 Nov 2013

Segmen Blogwalking November Disember By Kinah

http://ape-kinah.blogspot.com/2013/11/segmen-blogwalking-november-disember-by.html

Assalamualaikum semua
Tengah hari nie terpandang segmen yang dianjurkan Kinah
Zumal pun join
Jom join Segmen Kinah bersama-sama...
Moga dapat meningkatkan traffik blog Kinah
Insha Allah...

11 Nov 2013

Giveaway Follower Bertuah by Misz Sunsweetz

Assalamualaikum...
Jom sertai Giveaway Follower Bertuah oleh Misz Sunsweetz
Thanks sebab jemput zumal join...
Moga ade TUAH yer...

5 Nov 2013

Pemenang Minion-Mini Giveaway Contest by Dunia Zumal

Assalamualaikum
Pertama sekali zumal ingin ucapkan Salam Maal Hijrah buat semua.
Terima kasih kepada semua yang telah menyertai 'Minion - Mini Giveaway Contest by Dunia Zumal' 
yang telah berlangsung selama sebulan.
Seperti yang dijanjikan, 5 November 2013 zumal akan umumkan 
siapakah diantara anda semua yang bertuah...
Dengan lafaz Bismillahirahmanirahim
Pemenang Minion USB Drive 8G X 2

Pemenang Top Up RM5.00 X 3

Pemenang Hadiah Misteri X 1



Tahniah kepada semua pemenang
Kepada yang tidak menang pada kali ini janganlah bersedih hati...
Nanti zumal akan adakan GA lagi...
Tunggu!!!
Langkah Penebusan Hadiah

Kepada pemenang hadiah Minion USB Drive sila 
emelkan maklumat berikut ke zumal84@gmail.com atau  sms ke 0109056602
1. Nama
2. No. Fon
3. Alamat
4. Alamat Blog Anda

Kepada pemenang hadiah Top Up sila emelkan
maklumat berikut ke zumal84@gmail.com atau sms ke 0109056602
1. Nama
2. No. Fon
3. Nama Telco Anda
4. Alamat Blog Anda
Kepada pemenang hadiah Misteri sila 
emelkan maklumat berikut ke zumal84@gmail.com atau sms ke 0109056602
1. Nama
2. No. Fon
3. Alamat
4. Alamat Blog Anda
 
(jangan lupa inform zumal anda pemenang hadiah apa yer)


#pemenang dipilih berdasarkan random.org,  keputusan random.org adalah muktamat sebarang surat menyurat dan duit kopi tak dilayan. Hehe.. :)