SJ4000 ZUMAL

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari nie Zumal bawa sjcam datang kiosk, ada pulak customer kecil Zumal berkenan. Disebabkan suasana berniaga hari nie agak suram jadi kami berdua main sjcam pulak. Budak-budak lagi ke Zumal nie???




Eh, ada orang tak tahu yer apa sjcam tu? Sjcam nie merupakan action camera yang boleh digunakan untuk aktiviti lasak. Kecil-kecil cili api walaupun kecil tapi ianya cukup istimewa. Nak tau kat mana istimewanya, mai cek review ya...





Sekarang nie dah ada sjcam 5000 dan 5000+ tapi Zumal hanya memiliki sj4000 jer. Zumal memang suka sjcam nie sebab ianya didatangkan dalam pelbagai warna. Dah la comel pastu cantik pulak. 

Sjcam nie ada wifi k, korang boleh connect pada smartphone atau tablet. Sesuai la kepada penggemar gadget kecil kerana ia juga boleh diaplikasikan bersama telefon. Tak perlu bawak laptop lagi. Nak charge pun boleh connect dengan powerbank. Kalau pergi camping just bawak bekalan power bank yang berkuasa je. 

Sj4000 nie beresolusi 12 megapixel. Dan gambarnya dalam bentuk fish eye. Ia boleh digunakan melalui aplikasi android. Download free je aplikasi sjcam hd kat play store dah boleh guna. Sj4000 nie juga boleh digunakan di dalam air. Siapa suka scuba dan snorkeling tu sesuai grab gadget nie. 

Ia juga boleh dipasangkan monopod dan tripod selain didatangkan dengan aksesori yang membolehkan korang pasang sjcam pada motor, basikal dan tempat-tempat tertentu yang korang rasa bersesuaian. 

Harga sj4000 nie tak la mahal macam gopro yang ribu riban tu. Sj4000 berharga lingkungan RM300 hingga RM400 manakala bagi yang ada duit lebih boleh la beli sj5000 yang berharga lingkungan RM500. Sj5000 nie 14megapixel tau. Mesti lagi tajam gambarnya. 

Sekarang Zumal bercita-cita nak beli drone pula. Zumal nak tangkap gambar dari awan biru gunakan sjcam nie. Harap-harap tercapailah hasrat nie.

Jom tengok koleksi gambar sj4000 Zumal yer...






Kepada korang yang nak tahu ciri-ciri sjcam secara lebih detail boleh semak entri DI SINI.

Comments

  1. Wah..pc baru taulah zumal...sekarang serba canggihkan..

    ReplyDelete
  2. Macam macam gadjet sekarang. Semua canggih2 :D

    ReplyDelete
  3. Kalau tak cerita sjcam tu ape memang sampai sudah tak tahu..

    ReplyDelete
  4. mmg berkenan lama dh sj ni...dok stdy lagi xmampu..skrg dh kerja insyallah cuba kumpul duit..


    zumal dia bagi full accessories ka

    ReplyDelete
  5. xberapa taulah zumal tapi kalau ada keperluannya eloklh dimiliki..

    ReplyDelete
  6. comel je tu . senang masuk handbeg ...

    ReplyDelete
  7. bekenan tengok experts2 yg shot guna gopro. sjcam pon style gak. jeles tngok zumal dah dpt beli sjcam. ana teringin jugak nak beli tp blm cukup duit lg hehe

    ReplyDelete
  8. Assalam zumal,
    oooooooooooooo
    kamera macam gopro tu yer :)

    ReplyDelete
  9. jgn kata org lain..JM pun pertama kali dgr huhuh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts